Jako, że zaczynają się jakieś drobne problemy z zawieszeniem w mojej O1 (ściąga w jedną stronę i czuć lekkie bicie na kierownicy) to stwierdziłem, że w pierwszej kolejności wybiorę się na ustawienie zbieżności, a potem niech DGW wymienia co trzeba . Myślałem, że ustawienie zbieżności to będzie bułka z masłem. Pojechałem do pierwszego z brzegu serwisu i jak wjeżdzałem na stanowisko to mnie pracownik warsztatu zastopował i powiedział, że nie da rady ustawić mi zbieżności bo mam za niski samochód :shock:. Stwierdziłem, że ok, jadę gdzie indziej. Pojechałem do drugiego warsztatu i mówię, że w poprzednim nie chcieli mi zrobić zbieżności, bo mam niższy niż seria samochód i czy oni też widzą problem. Gość nie widząc jeszcze samochodu stwierdził, że nie będzie problemu, ale jak wyszedł i zorientował się, że zawieszenie zdecydowanie jest niższe niż w serii to też powiedział, że nie da rady. Do trzech razy sztuka. Pojechałem do kolejnego, a tam gość pyta się mnie co to za koła ? Mówię, że 17". No to okazało się, że Ci dla odmiany nie mają takiego ustrojstwa co się na koło zakłada, które by pasowało do 17-calowych felg (przymierzył i pokazał mi, że na maksymalnym rozstawie faktycznie trochę brakuje). W końcu trafiłem do małego warsztatu jakieś 50 metrów od mojego osiedla i tam nie robili problemów z wysokością zawieszenie. Za to jak popatrzyłem jak oni tą zbieżność ustawiają i jakich przyrządów używają to doszedłem do wniosku, że lepiej było w ogóle nic nie robić. Nie mówiąc o tym, że tak mi ustawili kierownicę, że podczas jazdy na wprost była całkiem konkretnie przekrzywiona. Nie pojechałem do nich z reklamacją, bo nie chcę już, żeby się do mojego samochodu dotykali. Przestawiłem kierownicę sam o jeden ząbek i teraz jest przekrzywiona w drugą stronę, ale sporo mniej.
No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg :twisted:.
P.S. Moje zawieszenie to Koni Sport, czyli tylko trochę niższe niż w RS-ie.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg .
no niestety jest to najdalej Ursusa, ale na Modlińską na przeciwko Wimaru...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg .
no niestety jest to najdalej Ursusa, ale na Modlińską na przeciwko Wimaru...
Ten namiar podał mi też DGW. Jak nie będzie nic bliżej to trzeba będzie tam pojechać.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg .
no niestety jest to najdalej Ursusa, ale na Modlińską na przeciwko Wimaru...
Ten namiar podał mi też DGW. Jak nie będzie nic bliżej to trzeba będzie tam pojechać.
dokladnie, ten sam.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
_tm_, sorry ale ci co twierdzili że za niskie zawieszenie i za duże felgi to dupy nie fachowcy. Chyba że problemem związanym z wysokością był sam wjazd na kanał lub podnośnik. 17" felga kolosem nie jest i współczesne przyrządy spokojnie można zamontować na felgi, uniwersalne zaciski w przyrządach GTO są w zakresie średnic od 12" do 20".
Obniżone zawieszenie i problem z samą regulacją to jakaś abstrakcja już...
To tak jakby założyć but na koturnie i nie móc zawiązać sznurowadła
Zbieżność przecież to najbardziej banalny i prosty w regulacji parametr geometrii zawieszenia.
Komentarz