[O1] Zbieżność i niskie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi98
    Rider
    • 2004
    • 564

    [O1] Zbieżność i niskie zawieszenie

    hej.
    Potrzebuje namiary na sprawdzonego parkieciarza (Grodzisk Maz i okolice)
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    [O1] Zbieżność i niskie zawieszenie

    Jako, że zaczynają się jakieś drobne problemy z zawieszeniem w mojej O1 (ściąga w jedną stronę i czuć lekkie bicie na kierownicy) to stwierdziłem, że w pierwszej kolejności wybiorę się na ustawienie zbieżności, a potem niech DGW wymienia co trzeba . Myślałem, że ustawienie zbieżności to będzie bułka z masłem. Pojechałem do pierwszego z brzegu serwisu i jak wjeżdzałem na stanowisko to mnie pracownik warsztatu zastopował i powiedział, że nie da rady ustawić mi zbieżności bo mam za niski samochód :shock:. Stwierdziłem, że ok, jadę gdzie indziej. Pojechałem do drugiego warsztatu i mówię, że w poprzednim nie chcieli mi zrobić zbieżności, bo mam niższy niż seria samochód i czy oni też widzą problem. Gość nie widząc jeszcze samochodu stwierdził, że nie będzie problemu, ale jak wyszedł i zorientował się, że zawieszenie zdecydowanie jest niższe niż w serii to też powiedział, że nie da rady. Do trzech razy sztuka. Pojechałem do kolejnego, a tam gość pyta się mnie co to za koła ? Mówię, że 17". No to okazało się, że Ci dla odmiany nie mają takiego ustrojstwa co się na koło zakłada, które by pasowało do 17-calowych felg (przymierzył i pokazał mi, że na maksymalnym rozstawie faktycznie trochę brakuje). W końcu trafiłem do małego warsztatu jakieś 50 metrów od mojego osiedla i tam nie robili problemów z wysokością zawieszenie. Za to jak popatrzyłem jak oni tą zbieżność ustawiają i jakich przyrządów używają to doszedłem do wniosku, że lepiej było w ogóle nic nie robić. Nie mówiąc o tym, że tak mi ustawili kierownicę, że podczas jazdy na wprost była całkiem konkretnie przekrzywiona. Nie pojechałem do nich z reklamacją, bo nie chcę już, żeby się do mojego samochodu dotykali. Przestawiłem kierownicę sam o jeden ząbek i teraz jest przekrzywiona w drugą stronę, ale sporo mniej.
    No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg :twisted:.

    P.S. Moje zawieszenie to Koni Sport, czyli tylko trochę niższe niż w RS-ie.
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • guzolot
      Rider
      • 2010
      • 473

      #3
      Może na stacji diagnostycznej forda na Popularnej?
      Mają świetny sprzęt, tylko czy w Skodzie ustawią... warto zapytać.

      Pozdrawiam
      Andrzej
      Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
      ---


      A to moja skodzinka:
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez _tm_
        No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg .
        no niestety jest to najdalej Ursusa, ale na Modlińską na przeciwko Wimaru...
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez _tm_
          No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg .
          no niestety jest to najdalej Ursusa, ale na Modlińską na przeciwko Wimaru...
          Ten namiar podał mi też DGW. Jak nie będzie nic bliżej to trzeba będzie tam pojechać.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez _tm_
            Zamieszczone przez szkoda
            Zamieszczone przez _tm_
            No i teraz pytanie - gdzie pojechać na ustawienie zbieżności (im bliżej Ursusa tym lepiej), żeby zrobili to dokładnie i profesjonalnie. I żeby nie narzekali na wysokość zawieszenia ani rozmiar felg .
            no niestety jest to najdalej Ursusa, ale na Modlińską na przeciwko Wimaru...
            Ten namiar podał mi też DGW. Jak nie będzie nic bliżej to trzeba będzie tam pojechać.
            dokladnie, ten sam.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              _tm_, sorry ale ci co twierdzili że za niskie zawieszenie i za duże felgi to dupy nie fachowcy. Chyba że problemem związanym z wysokością był sam wjazd na kanał lub podnośnik. 17" felga kolosem nie jest i współczesne przyrządy spokojnie można zamontować na felgi, uniwersalne zaciski w przyrządach GTO są w zakresie średnic od 12" do 20".
              Obniżone zawieszenie i problem z samą regulacją to jakaś abstrakcja już...
              To tak jakby założyć but na koturnie i nie móc zawiązać sznurowadła
              Zbieżność przecież to najbardziej banalny i prosty w regulacji parametr geometrii zawieszenia.

              ... aż mi się wierzyć nie chce :shock:
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              Pracuję...